پایگاه خبری ستاره ها - آخرين عناوين دنیای هنر :: نسخه کامل http://www.setarehnews.ir/art/art Mon, 22 Apr 2019 23:09:12 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 /skins/default/fa/normal5/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط پایگاه خبری ستاره ها http://www.setarehnews.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری ستاره ها آزاد است. Mon, 22 Apr 2019 23:09:12 GMT دنیای هنر 60 چهاردهمین جشنواره بین‌المللی «رادیو» کلید خورد http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/157505/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری مهر، چهاردهمین جشنواره بین المللی رادیو و ششمین اجلاس جهانی صدا صبح امروز دوشنبه دوم اردیبهشت در ساختمان شهدای رادیو آغاز به کار کرد. این مراسم با حضور حمید شاه آبادی معاون صدا، مهمانان خارجی مراسم و مدیران و مدیرگروه های شبکه‌های رادیویی آغاز شد و احمد ابوالقاسمی مدیر رادیو قرآن به قرائت آیاتی از قرآن کریم پرداخت. نورالدین جعفری دبیر جشنواره چهاردهم رادیو اولین سخنران این مراسم بود که در سخنانی گفت: چهاردهمین جشنواره بین‌المللی رادیو در فضای رقابتی سالم و مبتنی بر تکنیک و تجربه، فعالیت خود را آغاز می‌کند و هدف آن کمک به ارتقای برنامه سازی رادیویی است. وی با اشاره به ویژگی‌های برنامه‌های داوری شده در این رویداد، اظهار کرد: ارتقای مهندسی ساختار و محتوا و نگاه بدیع به موضوعات جدید آن چیزی بود که در این آثار دیده شد که هنرمندان داخلی و خارجی به خوبی آن را به منصه ظهور رساندند. دبیر جشنواره رادیو تصریح کرد: طرح موضوعاتی چون ۴۰ سالگی انقلاب، ایثار و فداکاری، محیط زیست، کالای ایرانی و… از جمله موضوعاتی بود که در این آثار به آنها پرداخته شد. وی همچنین با اشاره به بخش مردمی این رویداد عنوان کرد: حضور مخاطب مردمی می‌تواند بستر ارتباطی مناسبی باشد و به نوعی سپردن کار تخصصی به «مخاطب تخصصی» است که با استقبال هم مواجه شد. جعفری در توضیحی درباره نتایج داوری آثار نیز اعلام کرد: تعداد ۶۲۳ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید. در بخش آزاد نیز ۱۷۶ اثر، در بخش ویژه ۱۵ اثر و در بخش مستمر و برنامه‌های جاری ۱۳۸ عنوان برنامه معرفی شد که جمع دقایق برنامه‌ها ۸۰۰ ساعت برنامه بود. همچنین در بخش بین‌الملل ۱۵۰ برنامه از سوی برنامه‌سازان داخلی و خارجی معرفی شد. وی در پایان سخنانش با اشاره به حضور متخصصان حوزه پژوهش در این جشنواره گفت: فرصتی فراهم شد تا متخصصان حوزه پژوهش با ما همکاری کنند. امید است برنامه سازان از نتایج این پژوهش‌ها بهره گیرند و برنامه‌های پژوهش محور تولید کنند. در ادامه نوبت به اهدای بخش اول جوایز رسید. جوایز بخش فضای مجازی در بخش محتوای صدامحور ویدئویی، لوح تقدیر و جایزه دوم به طور مشترک به اثر برنامه «امیرکبیر» از زهره محقق و «رادیو سلامت» اثر سارا پورجعفر اهدا شد و تندیس و جایزه اول به اثر «دهه نودی‌ها» از مونا شکری رسید. در بخش فضای مجازی تعاملی، لوح تقدیر و جایزه دوم به «رادیو گفتگو» و برنامه «گفتگوی اقتصادی» از سمیرا اکبری اهدا شد و تندیس و جایزه اول نیز به «رادیو جوان» برنامه «جوان ایرانی سلام» از آذر شیشه گر رسید. در بخش «فضای مجازی تعاملی رقابت بین شبکه‌ها» تندیس و جایزه این بخش به هادی زینالی از رادیو گفتگو اهدا شد. ]]> هنری Mon, 22 Apr 2019 06:50:49 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/157505/ اثری از منیر فرمانفرمائیان در موزه نیویورک/عکس http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/157501/     ]]> هنری Mon, 22 Apr 2019 06:21:24 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/157501/ فروش ۵۸ اثر هنری در نمایشگاه «سیل مهربانی»/ حراج ادامه دارد http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/156963/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری فارس، نمایشگاه حراج آثار هنری به نفع سیل‌زدگان کشور با عنوان «سیل مهربانی»، از روز گذشته (سه‌شنبه۲۰ فروردین) همزمان با روز هنر انقلاب اسلامی در حوزه هنری افتتاح شده، با استقبال مخاطبان همراه بوده است. به گفته سیدمسعود شجاعی طباطبایی، در این نمایشگاه بیش از ۵۰۰ اثر در معرض فروش قرار گرفته است که عواید حاصل از فروش تماماً به سیل‌زدگان کشور اختصاص می‌یابد. تا پایان هفته گذشته، ۵۸ اثر در نمایشگاه «سیل مهربانی»‌ به فروش رفته‌اند آثاری از نصرالله افجه‌ای، علی تن، مرتضی گودرزی دیباج، ملک دادیار گروسیان، حشمت الله نوروزی، محمدتقی صداقتی، میثم سلطانی، رضا بدرالسماء، حسن یاقوتی، علی اسلامی مقدم، سیدمسعود شجاعی طباطبایی، محمدحسین نیرومند، قدرت‌الله معماریان و ... را شامل می‌شود. به گزارش فارس، گران‌ترین اثر نقاشی نمایشگاه متعلق به حمید عجمی است. عکس‌های محسن راستانی هم در رده آثار گرانقیمت قرار دارند. محمود عبدالحسینی و علی فریدونی هم با عکس‌هایی ۱۰ میلیون تومانی در این نمایشگاه حاضرند. از دیگر آثار گرانقیمت این نمایشگاه می‌توان به تابلوی  تابلوی ۱۵ میلیون تومانی حسن روح‌الامین، خوشنویسی ۱۲ میلیون تومانی نصرالله افجه‌ای و طراحی ۸ میلیون تومانی کامبیز درم‌بخش اشاره کرد. زنده‌یاد احمدرضا دالوند هم با ۳ اثر مجموعاً به قیمت ۴ و نیم میلیون تومان در این نمایشگاه حاضر است. نمایشگاه سیل مهربانی تا ۳۰ فروردین‌ماه همه‌روزه از ساعت ۹ تا ۱۸ در گالری‌های خانه، خانه عکاسان و ابوالفضل عالی حوزه هنری ادامه دارد. ]]> هنری Sat, 13 Apr 2019 05:59:08 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/156963/ رادیو امداد راه‌اندازی شد/ روحیه‌بخشی و همنوایی با آسیب دیدگان http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/156910/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری مهر؛ علیرضا حبیبی مدیر رادیو امداد درباره راه اندازی این شبکه رادیویی که امروز افتتاح می شود، بیان کرد: با توجه به شرایط سیل اخیر که در کشور رخ داد و تبعات و مشکلاتی که در استان های کشور ایجاد کرد می توان گفت هنوز این بحران ادامه دارد و باید به آن رسیدگی کرد. وی ادامه داد: معاونت صدا هم با توجه به رسالتی که در همدردی و همنوایی با آسیب زده ها دارد این رویکرد را به عنوان شعار خود قرار داده است و با عنوان «همدردی با آسیب زده ها و همراهی با مسئولان» در این راستا تلاش می کند. حبیبی با اشاره به فعالیت های رادیو امداد تصریح کرد: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی نسبت به آنچه که رخ داده است و فعالیت هایی که انجام می گیرد، بررسی تبعات این اتفاقات، تقویت نقش گروه های امدادی، پیگیری از مسئولان برای بازسازی این مناطق از جمله برنامه های رادیو امداد است. مدیر رادیو امداد اضافه کرد: همچنین برنامه هایی برای تقویت روحیه مردم داریم تا مردم بتوانند به روند عادی زندگی خود بازگردند و امیدبخشی برای بهبود این وضعیت با استفاده از روانشناسان انجام می شود. وی تصریح کرد: این رادیو می تواند آسیب ها را به حداقل برساند، به مسئولان مشاوره دهد، امدادرسانی را تسریع کند و به آسیب دیدگان از زبان خود یاری کند. حبیبی در پایان گفت: رادیو امداد فعالیت خود را از ۱۲ بامداد امروز ۲۱ فروردین ماه شروع کرد و فعلاً تا اطلاع ثانوی ادامه دارد و امیدوارم بتوانیم با ارایه آموزش های همگانی در حوزه مدیریت بحران فعالیت کنیم. ]]> هنری Wed, 10 Apr 2019 13:24:16 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/156910/ معرفی ۵ کاریکاتوریست ایرانی به مناسبت روز جهانی کاریکاتور http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/156612/ روزنامه خراسان نوشت: نمونه‌های اولیه کاریکاتور در سنگ‌نگاره‌های مردم باستان کشف شد و نمونه امروزی آن در قرن هفدهم میلادی توسط کاراچیِ ایتالیایی شکل گرفت. پای این هنر در هفتم آوریل ۱۹۰۶ با ورود بزرگانی، چون بهزاد و عظیم‌زاده به ایران باز شد، به همین دلیل این روز با پیشنهاد رحیم بقال اصغری، نماینده وقت فدراسیون جهانی کاریکاتور در ایران به عنوان روز جهانی کاریکاتور نام گذاری شد. در ادامه نگاهی داریم به ویژگی‌های آثار چند کارتونیست و کاریکاتوریست ایرانی از جمله مرحوم اردشیر محصص پایه‌گذار کاریکاتور نوین در ایران، کامبیز درم‌بخش دارنده نشان شوالیه ادبی و هنری فرانسه، بزرگمهر حسین‌پور صاحب سبک در کمیک استریپ، مجید خسرو انجم صاحب سبک در کلاژکاریکاتور و حسین صافی کاریکاتوریست و انیماتور موفق. اردشیر محصص   احمد شاملو، شاعر بزرگ معاصر قلم اردشیر محصص را از حیث تاثیرگذاری همچون قلم عبید زاکانی، یک چاقوی جراحی می‌داند. عده‌ای هم او را بنیان‌گذار کاریکاتور نوین در ایران می‌دانند. محصص با استفاده از خطوط لرزان، صاف و گاهی هندسی، گوشه‌هایی از جامعه را به تصویر کشیده است که شاید از دید عموم دور مانده باشند. همه شخصیت‌های آثار او در حال تکاپو و حرکت اند و می‌خواهند به جایی برسند، گویی به جایی که هنرمند آرزویش را دارد و آرمانی است. کامبیز درم‌بخش   این هنرمند یکی از پیشگامان کاریکاتور در ایران است. در آخرین روز‌های سال ۹۷ به پاس شش دهه خلاقیت تصویری از کامبیز درم‌بخش تجلیل شد. این کاریکاتوریست سبک ویژه خود را دارد به طوری که اگر یکی از آثار او امضا نداشته باشد، مخاطب با توجه به سبک اثر خواهد فهمید که از آنِ اوست. درم‌بخش نوآوری‌های فراوانی در زمینه کاریکاتور داشته است از جمله تلفیق مینیاتور با کاریکاتور، وارد کردن سیاست به کاریکاتور، تلفیق اینستالیشن (هنر چیدمان) و کاریکاتور. بزرگمهر حسین پور   کمیک استریپ‌های تاثیرگذار «من گوساله‌ام» که هر هفته در ماهنامه چلچراغ منتشر می‌شد و طرفداران ویژه خود را داشت، بعد‌ها در کتابی به همین نام منتشر شد. بزرگمهر حسین‌پور بعد‌ها به واسطه مجموعه کاریکاتور‌های «حرم‌سرای ناصرالدین شاه» بیشتر در میان مردم شناخته شد. این طرح‌ها با استقبال فوق العاده مخاطبان مواجه شد تا جایی که یک شرکت تولیدی، طرح‌های این مجموعه کاریکاتور را روی تی‌شرت‌هایش چاپ کرد.   بزرگمهر حسین‌پور این مجموعه را بر اساس عکس‌های باقی‌مانده از دوران قاجار طراحی کرده است. مجید خسروانجم   این هنرمند چهل و یک ساله از هفده سالگی وارد دنیای جذاب کاریکاتور شده و این روز‌ها با طرح‌های خلاقانه‌اش موسوم به «کلاژ کاریکاتور» به شهرت رسیده است. او در این باره گفته است: «اوایل از تخته شاسی و انگشتم عکس می‌گرفتم. یکی از دوستان خرده گرفت که چرا انگشتت در همه عکس‌هایت افتاده است. بعد از این حرف دلم خواست از انگشتانم و حتی یک جسم خارجی دیگر در کارهایم استفاده کنم. چون به نظرم جذاب می‌آمد». حسین صافی   شاین کاریکاتوریست ۴۳ ساله زاده مشهد و دانش‌آموخته کارشناسی ارشد پویانمایی است. او در پنجمین دو سالانه کاریکاتور تهران در بخش چهره نفر اول شد و مدتی نیز کاریکاتور‌های پشت جلد مجله گل آقا را طراحی می‌کرد. تمرکز صافی بر کاریکاتور چهره است و از جمله کاریکاتوریست‌هایی است که وارد دنیای طراحی پویانمایی هم شده. حسین صافی کتاب «علی کوچولو در تیم دنیا» اثر جواد علیزاده را دلیل علاقه‌مند شدنش به کاریکاتور چهره و کتاب‌های طنز و کاریکاتور بعدی او مانند شوت‌نامه و جام جهانی ۸۶ را باعث ادامه این مسیر دانسته است. ]]> عمومی Sun, 07 Apr 2019 12:46:43 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/156612/ هنرمندان خبرساز تجسمی در سال ۹۷ http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/156094/ به گزارش ستاره ها به نقل از خبرگزاری مهر؛ هنرهای تجسمی از جمله عرصه‌های هنری است که آرام به نظر می‌رسد و معمولاً جایگاه آن در بخش‌های خبری رسانه‌ها نیز از اولویت کمتری برخوردار است. این موضوع در حالی است که هنرهایی چون نقاشی، خوشنویسی، مجسمه‌سازی، گرافیک، کاریکاتور، عکاسی و هنر محیطی هر کدام در طول سال خبرساز هستند و چهره‌های تأثیرگذاری نیز دارند. در سال ۹۷ علاوه بر اتفاقات مهمی که در حوزه تجسمی کشور رخ داد، هنرمندانی بودند که بر جریان تجسمی کشور تأثیرگذار بودند و بعضاً این جریان را هدایت کردند. بر این اساس، در زیر به معرفی ۵ چهره شاخص هنرهای تجسمی می‌پردازیم که هر کدام از آن‌ها در جایگاه خود در سال ۹۷ بر جریان هنری تأثیرگذار بودند. ابراهیم حقیقی؛ آشتی جامعه هنری با فجر نامش در بیشتر پوسترهای تئاتر و سینما و تیتراژ سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی به چشم می‌خورد. نشان و تندیس «سیمرغ» جشنواره فیلم فجر را او طراحی کرده است. ابراهیم حقیقی عضو انجمن بین‌المللی طراحان گرافیک، هیأت مدیره خانه سینما، انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، انجمن تصویرگران کتاب کودک و انجمن فیلمسازان مستند ایران و رئیس شورای عالی خانه هنرمندان ایران است و طراحی ده‌ها جلد کتاب، نشریه و برگزاری ده‌ها نمایشگاه جمعی و شرکت در تعدادی از نمایشگاه‌های جمعی نیز از دیگر فعالیت‌های او بوده است.   طراح، گرافیست و تصویرسازی که سال‌هاست در این عرصه مشغول و بسیار پُرکار است، در حرکتی قابل تحسین از سوی سیدمجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر منصوب شد و توانست جامعه هنرهای تجسمی کشور را با این رویداد آشتی دهد. حقیقی توانست جشنواره تجسمی فجر را پس چندین سال تکرار و رکود، با بهره از نیروهای کارآمد و جوان، سامان دهد و نتیجه این شد که هنرمندان پیشکسوت و جوان و هنرمندان از سیاق متفاوت کنار هم آمدند تا یک جشنواره ملی را برپا کنند او توانست جشنواره تجسمی فجر را پس چندین سال تکرار و رکود، با بهره از نیروهای کارآمد و جوان، سامان دهد و نتیجه این شد که هنرمندان پیشکسوت و جوان و هنرمندان از سیاق متفاوت کنار هم آمدند تا یک جشنواره ملی را برپا کنند. حضور پرشُمار و مؤثر گالری‌دارها در این دوره جشنواره تجسمی فجر و رونق اقتصادی آن از دیگر نقاط قوت جشنواره بود که به اعتقاد نگارنده به دلیل حضور ابراهیم حقیقی و تیم تازه نفسش به این مهم دست یافتند. این طراح و گرافیست پیشکسوت در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ و از هم‌نسلان صادق بریرانی، بهزاد حاتم، مرتضی ممیز، قباد شیوا، عباس سارنج و فریدون آو است. حقیقی طراحی گرافیک و به ویژه پوستر در کشور را نگران کننده می‌داند و از گرافیک شلخته و سطح نازل و بی کیفیت بسیاری از تبلیغات شهری از بقالی‌ها گرفته تا بیلبوردهای شهری ابراز نگرانی کرده است. وی همچنین با انتقاد از شرایط گرافیک پوسترهای سینمایی کشور، می‌گوید: در پوسترهای سینمایی و تبلیغات فیلم‌ها متأسفانه دچار پسرفت هستیم که این موضوع به نظر من دو عامل اصلی دارد یکی مفاهیم سخیف و مبتذل فیلم‌ها که در پوستر این فیلم‌ها هم به وضوح شاهد این مورد هستیم و عامل دیگر کج سلیقگی طراحان پوستر فیلم‌ها که این دو عامل باعث اصلی رکود و پسرفت کاملاً مشهود گرافیک پوسترهای سینمای کشور است. سعید صادقی؛ عکاس جنگ شگفتی‌ساز شد سعید صادقی عکاسی است که عکس‌هایش با سال‌های دفاع مقدس مأنوس است. وی عکاسی را از دوران انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ آغاز و با سمت عکاس و خبرنگار در روزنامه جمهوری اسلامی در سال ۱۳۵۸ همزمان با شروع جنگ تحمیلی ادامه داد. وی از تمام خیابان‌ها و خانه‌هایی که بعد از فتح خرمشهر ویران شده بود، در زمان آبادانی عکس گرفته بود. صادقی تاکنون نمایشگاه‌های بسیاری برگزار کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به «جنگ»، «کودکان»، «ایران امروز»، «زنان ایران» و نمایشگاه اخیرش «ساکنان دل» در ۴ خرداد ۹۷ اشاره کرد. صادقی در گفتگویی که در حاشیه نمایشگاه «ساکنان دل» با خبرگزاری مهر داشت، قصدش از برپایی نمایشگاه عکس با محوریت جنگ را تغییر نگاه به عکاسی جنگ دانست و گفت: نسبت به عکاسی جنگ، نگاهی کارشناسانه، محققانه و غیرکلیشه ای دارم. قصدم این بود که نسل‌ها با نگاه واقع‌بینانه ای به این عکس‌ها نگاه و آن چیزی را که در این تصاویر می‌بینند لمس کنند. اگر با این نگاه به عکاسی جنگ بنگریم و عکاسی جنگ مورد نقد قرار گیرد، از حالت کلیشه‌ای فاصله می‌گیریم و حقیقت زندگی برای جوانان قابل درک خواهد شد.   در دهمین حراج تهران که ۲۱ دی ماه ۹۷ برگزار شد، یکی از عکس‌های سعید صادقی با عنوان «فتح خرمشهر» که نمایی از مسجد جامع خرمشهر در زمان فتح این شهر بود، به قیمت ۷۵ میلیون تومان فروش رفت. این یکی از معدود دفعاتی بود که عکسی از یک عکاس جنگ در حراج تهران به فروش می‌رسید. صادقی هم اکنون روی پروژه جدیدی از عکاسی جنگ تمرکز کرده است و تصمیم دارد در مجموعه عکس جدیدش سراغ رزمندگانی برود که در دوران دفاع مقدس از آن‌ها عکاسی کرده بود. وی در این باره گفت: با این هدف با کلیدواژه‌های «جستجوهای یک عکاس» و «صاحبان این عکس‌ها چه کسانی هستند» از مردم درخواست کرده‌ام تا پس از انتشار مجموعه عکس‌هایی که تصاویر رزمندگان در آن وجود دارد، آن‌ها را شناسایی کرده و اگر صاحبان عکس‌ها را می‌شناسند با من تماس بگیرند. مدت‌هاست دنبال اجرای چنین پروژه‌ای هستم که امیدوارم بتوانم درباره آن به نتایج مثبتی دست پیدا کنم. محمدرضا دوست‌محمدی؛ طرح‌های جریان‌ساز میدان ولیعصر (عج) محمدرضا دوست‌محمدی طراح گرافیک، تصویرساز، کارتونیست و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران است. اکثر مردم با کارهای گرافیکی، تصویرسازی و کاریکاتوری او آشنا هستند از طراحی جلدهای «همشهری جوان» گرفته تا دیوارنگاره یک کیلومتر مربعی میدان ولیعصر (عج). دوست‌محمدی با استفاده از مسائل روز اجتماعی و تلفیق آن با طنز یا طرح‌های واقع‌گرا، اثری خلق می‌کند که مخاطبان در نگاه اول با آن ارتباط برقرار می‌کنند چند سالی است گروهی از طراحان و هنرمندان متعهد به ارزش‌های دینی، اسلامی و ایرانی در «خانه طراحان انقلاب اسلامی» گردهم آمدند و با استفاده از محتوای به دست آمده از پژوهش‌های هدفمند، در قالب‌های گرافیک، گرافیک متحرک، فضاسازی، طراحی داخلی و طراحی صنعتی فعالیت می‌کنند. «خانه طراحان انقلاب اسلامی» با بهره‌گیری از هنر، ایده‌ها و مهارت‌های جوانان متخصصِ مؤمن و انقلابی، به تولید آثاری جذاب و با کیفیت می‌پردازند. این گروه از جوانان با تصویرسازی و طراحی، بیلبوردهای شهری را به طرح‌های ارزشی مزین کرده‌اند که از جمله برجسته‌ترین نمادهای شهری، دیوارنگاره یک کیلومتر مربعی میدان ولیعصر (عج) است. محمدرضا دوست‌محمدی یکی از هنرمندان شاخصی است که با خانه طراحان انقلاب اسلامی همکاری می‌کند و تاکنون آثاری با موضوع پیاده روی اربعین و پاسداشت مدافعان حرم را طراحی کرده است. وی همچنین یکی از تأثیرگذارترین پوسترهای سال را با عنوان «سر به راه» طراحی کرد که اختصاص به شهادت محسن حججی، شهید مدافع حرم داشت.   این هنرمند در گفتگویی که فروردین ۹۷ با خبرگزاری مهر داشت، درباره وظیفه هنرمند در قبال جامعه گفت: هنرمند باید وظیفه خود بداند به مسائل روز جامعه خود بپردازد و دغدغه آن‌ها را داشته باشد و در این مسیر مهم نیست اثرش دیده شود یا نشود و تشویق شود یا نشود. هنرمند نباید توقع تشویق و دیده‌شدن داشته باشد چون در این صورت بازنده است. دوست‌محمدی تأکید کرد: من فکر می‌کنم هنرمندی که به فکر مردم و جامعه‌اش است و دغدغه رفع معضلات و آسیب‌های اجتماعی دارد، هنرمندی انقلابی است نه آن هنرمندی که صرفاً در عرف جامعه و ذهن مردم ظاهر انقلابی دارد. با اینکه ظاهر انقلابی هم شرط است، اما گاهی اوقات ظواهر بیشتر پررنگ و باقی موارد مغفول واقع می‌شود. هنرمند انقلابی باید فارغ از جناح بندی و مسائل سیاسی حرف خوب را از هر طرف بشنود و حرف بد را از هر جناحی مورد نقد قرار دهد. اگر هنرمندی بتواند این موارد را رعایت کند، به نظر من یک هنرمند انقلابی و ایران دوست است. دوست محمدی را می‌توان یکی از هنرمندانی دانست که طراحی و تصویرسازی را متحول کرد چراکه او با استفاده از مسائل روز اجتماعی و تلفیق آن با طنز یا طرح‌های واقع‌گرا، اثری خلق می‌کند که مخاطبان در نگاه اول با آن ارتباط برقرار می‌کنند. حسن روح‌الامین؛ پدیده نقاشی عاشورایی از طریق برادرش به نقاشی علاقه‌مند شد و در هنرستان هنرهای زیبای تهران و پس از آن در دانشگاه شاهد تحصیل کرد. پایان نامه حسن روح‌الامین با موضوع عاشورای حسینی بود و از بعد از فارغ‌التحصیلی نیز آثاری با مفهوم دینی و به ویژه عاشورایی خلق کرده است که «یا ساقی العطاشا»، «لا فتی الا علی»، «قاهرالعدو»، «آخرین سرباز لشکر»، «علی اکبر (ع)»، «ویرانه شام»، «اول مظلوم»، «شیرین تر از عسل»، «علقمه»، «آتش پرستارم شده»، «آیا تو برادر منی»، «عرش بر زمین افتاد» و «بهانه خلقت» از جمله این آثار است. روح‌الامین که او را پدیده نقاشی آئینی عاشورایی می‌نامند، روز هفتم دی ماه ۹۷ نمایشگاهی با عنوان «الحق مع علی» در فرهنگسرای نیاوران برگزار کرد که تحسین بسیاری از هنرمندان را در بر داشت. حسین علیزاده آهنگساز درباره آثار این نمایشگاه گفت: هنر، تکنیک و عشق در آثار روح‌الامین در هم تنیده است. با دیدن آثار این هنرمند این حس در من ایجاد می‌شود که گویی نقاش در صحنه واقعه حضور داشته است. می‌توان عشق و اعتقاد را در آثار روح‌الامین دید. اعتقادات این هنرمند صاف و آینه‌وار است و تجلی باورهایش در آثارش به بهترین شکل نمود یافته است. رابطه نزدیکی میان این هنرها وجود دارد. نقاش خلاق هم از تمام زوایا هنر سیالی را ساخته که شاید در ذهن هنرمند دیگر به شکل دیگری نمود می‌یافت. بیننده آثار روح‌الامین وقتی پا به این نمایشگاه می‌گذارد با تخیل یک عاشق رو به رو می‌شود که بسیار هم تأثیرگذار است.   همچنین سید محمدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از نمایشگاه «الحق مع علی» گفت: حسن روح‌الامین در انتخاب موضوع بیش از نشان دادن مهارتش به نمایش عمق احساس و عاطفه‌اش درباره آن موضوع پرداخته است. وی سعی دارد سوژه‌ای را انتخاب کند که مواجهه عاطفی‌اش را بتواند روی بوم نقش بزند و از این بابت آثارش از عواطف و احساس پاک هنرمند سرشار است. روح‌الامین، درباره شیوه خلق نقاشی‌هایش توضیح داد: در خلق آثار هنری، ایده‌هایی را که در ذهنم به وجود می‌آید اتودزنی می‌کنم و اگر بتوانم با آنها ارتباطی برقرار کنم به اتودزنی بیشتر می‌پردازم. وقتی می‌خواهیم یک موضوع پراهمیت را مطرح کنم و حرف مهمی بزنم که برایم ارزش زیادی دارد، هیچگاه آن را با صدای آرام به زبان نمی‌آورم و من احساس می‌کنم اتفاق بزرگی چون حماسه‌های دینی را نمی‌توان در تابلویی با ابعاد ۳۰*۴۰ بیان کرد. سایز و ابعاد از نظر من در تأثیرگذاری موضوعی که ورای یک اثر مطرح می‌شود، اهمیت زیادی دارد. وی تابلوی نقاشی را به پرده سینما تشبیه کرد و گفت: فیلمی در صفحه گوشی موبایل دیده می‌شود با آنچه بر پرده شاهد هستیم و می‌بینیم تفاوت زیادی دارد و بیان و آورده‌های حسی که به مخاطب انتقال می‌دهد، متفاوت و بیشتر است. معتقدم در نقاشی هرچه از خصوصیات یک هنرمند در ذهن وجود داشته باشد در اثر هنری دیده نمی‌شود و یک اثر بیانگر ویژگی‌های هنرمند نیست. غلامحسین امیرخانی؛ تحول در آموزش خوشنویسی غلامحسین امیرخانی از استادهای هنر خوشنویسی، چهره ماندگار هنری، عضو پیوسته فرهنگستان هنر و رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران است. وی در طول سال‌ها فعالیت خود در خط نستعلیق، دو کتاب رسم‌الخط و آداب‌الخط را تألیف کرده و نقش مهمی در اعتلای هنر خوشنویسی ایران داشته است. امیرخانی در نگارش خط نستعلیق از ریز و درشت دستی مهارتی خاص دارد به گونه‌ای که بسیاری از اساتید خطاطی وی را برترین نستعلیق نویس عصر حاضر معرفی می‌کنند. بسیاری از خوشنویسان صاحب‌نام معاصر از جمله کرمعلی شیرازی و امیراحمد فلسفی شاگرد غلامحسین امیرخانی هستند و بیشتر خوشنویسان معاصر به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم از خط او مشق کرده‌اند. غلامحسین امیرخانی که به عنوان پدر خوشنویسی ایران شناخته می‌شود، در خط نستعلیق شیوه منحصر به خود را دارد و مدال ادب و هنر فرانسه را دریافت کرده است.   یکی از اقدامات مؤثر غلامحسین امیرخانی در انجمن خوشنویسان ایران، توجه ویژه به آموزش و تحول در این بخش بوده است که از این نظر می‌توان او را به عنوان چهره‌ای مؤثر برگزید. وی درباره نقش انجمن خوشنویسان در رشد و اعتلای هنر خوشنویسی در یک مصاحبه گفت: ما از نظر مدیریتی زمینه‌ای را فراهم کردیم که برای ضعیف‌ترین قشر جامعه امکان آموزش و استفاده از محضر استادان حتی در دورترین منطقه کشور وجود داشته باشد. حتی مجموعه کتب و جزوه‌هایی از آثار قدما و استادان چاپ کردیم تا به این ترتیب میرعماد یا استاد درویش پا به خانه فلان علاقه مند در شهرستان بگذارد و معلم خصوصی او شود و بتواند از آثار این استادان سرمشق بگیرد. این کارها تحول بزرگی در آموزش خوشنویسی بوده است. هنر خوشنویسی در این سال‌ها برخلاف انتقاد مدرنیست‌ها در فرم و محتوا بسیار تغییر کرده و این نشانه رشد است اما ما در معرفی آن کوتاهی کرده‌ایم و برای همین این هنر مظلوم مانده است. ]]> هنری Mon, 18 Mar 2019 04:56:04 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/156094/ چهره‌های موفق اروپا که کمتر از ۳۰ سال دارند http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/155363/ به گزارش ستاره ها به نقل از برترین ها : کافی است تا پیچ تلویزیون را باز کنید و نگاهی به اخبار داشته باشید تا متوجه شوید هر ملتی مشکلات خاص خودش را دارد و مردم کشورهای مختلف با سختی‌های متفاوتی روبرو هستند و بسیاری از همین مردم به دلیل رویارویی با مشکلات کنار می‌کشند و آنگونه که باید و شاید زندگی نمی‌کنند. در این بین مردمانی هم هستند که قدرت کار و تلاش را دست‌کم نمی‌گیرند و به‌رغم وجود مشکلات داخلی و خارجی باز هم عشق و علاقه‌ای که به کار دارند را کنار نمی‌گذارند. کاملاً مشخص است فردی که انگیزه دارد و به قول قدیمی‌ها به کارش دل می‌دهد، نتیجه‌اش را نیز می‌بیند و به موفقیت می‌رسد. چیزی که در این بین جالب به‌نظر می‌رسد عشق و علاقه جوانان به کار است و در هر جامعه‌ای جوان‌های زیادی را سراغ داریم که در سنین جوانی به جای اینکه دنبال تفریح باشند، انرژی خود را وقف ایده‌هایشان می‌کنند و آجرهای موفقیت را یکی یکی روی هم می‌گذارند تا در اواسط جوانی آینده‌ای روشن را برای خودشان ترسیم کرده باشند. به همین منظور قصد داریم در ادامه به چهره‌‌های موفق اروپا در زمینه هنر و فرهنگ اشاره کنیم و برای شما از جوان‌های بگوییم که خودشان را دست‌کم نگرفته‌اند و به‌رغم اینکه کمتر از ۳۰ سال سن دارند، به موفقیت‌های زیادی رسیده‌اند. آدوآ آبوآ مدل بریتانیایی ۲۶ ساله اگر اهل مد و پوشاک باشید به احتمال زیاد آدوآ آبوآ (Adwoa Aboah) را می‌شناسید و به‌خوبی می‌دانید چند وقوتی است چهره این مدل زیبارو از صفحه اول مجله‌های تراز اول مدلینگ دنیا پاک نمیشود. مجله معروف ووگ در لهستان، بریتانیا، آمریکا و ایتالیا تاکنون چندین بار تصویر آدوآ آبوآ را در صفحه اول استفاده کرد و این مدل جوان از جانب انجمن مد انگلستان و وب‌سایت Models.com نیز به‌عنوان بهترین مدل سال انتخاب شده است. وی افتخار مدلینگ برای کالوین کلاین، الکساندر وانگ و چندین برند پوشاک بسیار معتبر را در کارنامه خود دارد. جالب اینجاست که این مدل ۲۶ ساله به راحتی به چنین افتخارهایی نرسیده است و پیش از این دچار اعتیاد و افسردگی شدید بود اما آدوآ آبوآ توانست به این مشکلات غلبه کند و در نهایت به مدل جهانی که امروز می‌بینیم تبدیل شد. آدوآ آبوآ به لحاظ ثروت و مکنت نیز به دارایی خوبی رسیده است و به‌رغم اینکه تنها ۲۶ سال دارد در سال ۲۰۱۷ چیزی حدود ۱ میلیون دلار درآمد داشت. از آنجایی که آدوآ زندگی سختی را پشت‌سر گذاشته، بنیادی را برای دختران جوان تاسیس کرده است تا دست هم سن و سال‌های خودش را که مشکلات زیادی دارند را نیز بگیرد و راه و رسم موفقیت را پیش روی آنها قرار دهد. ایسامایا فرنچ آرایشگر و طراح زیبایی ۲۹ ساله ایسامایا (Isamaya Ffrench) آرایشگر بسیار خلاق و آینده‌نگری است که در سن و سال کم توانسته راه خودش را به برند‌های معتبر دنیا باز کند و اسم و رسم خوبی دست و پا کرده است. یکی از آخرین کارهای او را می‌توان طراحی آرایش کایلی جنر نام برد. وی با استفاده از هوش‌مصنوعی، تصویری از آرایشی عجیب و غیر معمول را برای کایلی جنر رقم زد. ایسامایا فرنچ برند آرایشی دِیزد بیوتی (dazed beauty) را راه‌اندازی کرده و سابقه آرایش چهره‌های سرشناسی را در کارنامه خودش دارد. ایسامایا فرنچ برنامه‌های زیادی برای برند دیزد بیوتی در سر دارد و به دنبال این است تا تعریف جدیدی از آرایش را در این دنیای خوش رنگ و لعاب مطرح کند. ادیلیا گانز کارآفرین ۲۸ ساله آلمانی ادیلیا گانز (Edilia Gänz)، موسسه‌ای غیرانتفاعی را در آلمان برای خدمت‌رسانی به سالن‌های اپرا و باله راه‌اندازی کرده، هدف اصلی این مؤسسه جذب مخاطبین جدید برای برنامه‌های اپرا و باله است. این مؤسسه با نام فدورا (Fedora)، در سطح جهانی فعالیت می‌کند و با حدود ۸۰ مؤسسه فرهنگی در بیشتر از ۲۰ کشور دنیا تعامل نزدیکی دارد. مؤسسه فدورا تلاش زیادی دارد تا تورهای مختلفی را در نقاط متفاوت اروپا برگزار نماید تا از این طریق هنرهای اپرا و باله در معرض دید مخاطب‌های بیشتری قرار بگیرند و محبوبیت این هنرها در آینده افزایش پیدا کند. جس هول‌گرِیو مؤسس ۲۹ ساله مجموعه کدکس پروتکل جس هول‌گریو (Jess Houlgrave) مؤسسه کدکس پروتکل (Codex protocol) را با هدف فعالیت در زمینه بیت‌کوین در انگلستان راه‌اندازی کرده است. این مؤسسه درواقع یک مرکز ثبت برای اجناس قیمتی که از طریق بلاک‌ معامله می‌شوند است تا اصالت این اجناس را بررسی کند. در حال حاضر چیزی بیشتر از ۲ تریلیون دلار کالاهای با‌ارزش هنری در این مؤسسه ثبت شده است. وی همچنین مرکزی را برای آموزش فناوری‌های نوین به زنان و دختران جوان تاسیس کرده است. سیمون پورت جاکوموس کارآفرین جوان ۲۹ ساله و مؤسس شرکت جاکوموس این کارآفرین جوان وقتی تنها ۱۹ سال بیشتر نداشت برند جاکوموس Jacquemus) را راه‌اندازی کرد. در این برند پوشاک که طراحی‌های خاص و جالبی را در آن شاهد هستیم با سبک و سیاق پوشش مردم جنوب فرانسه طرف هستیم و گفته می‌شود سیمون پورت جاکوموس در طراحی‌های خود از نحوه لباس پوشیدن مادر و مادربزرگ مرحوم‌اش الهام گرفته است. سمون در سال ۲۰۱۵ جایزه ال.‌وی‌.‌ام.‌اچ را از آن خود کرد و ارزش برند جاکوموس از سال تاسیس تاکنون هر سال ۲ برابر شده و گزارش می‌شود فروش این برند در سال ۲۰۱۸ از مرز ۱۱ میلیون دلار نیز عبور کرده است. جالب اینجاست که بیشتر از نیمی از این فروش به‌صورت آنلاین انجام شده و سلبریتی‌های معروفی مانند ریحانا، بیانسه و کیم کارداشیان از طرفداران آنلاین برند جاکوموس هستند. تام جانسون عکاس ۲۷ ساله بریتانیایی این عکاس جوان علاقه زیادی به عکاسی مستند و پرتره دارد و به دنبال این است تا واقعیتی که در دنیای حقیقی با آن سر و کار داریم را در عکس‌ها به تصویر بکشد و از این راه داستان زندگی مردم را در عکس‌ها بازگو نماید. عکس‌های تام جانسون در مجله‌های معتبری مانند وایس (Vice) و وُوگ به چاپ می‌رسند و نیویورک تایمز و لموند از دیگر مراجعی است که عکس‌های تام جانسون را با افتخار چاپ می‌کنند. در کنار این موارد تام جانسو که هنوز سن و سالی هم ندارد توانسته است با برندهای معروفی مانند گوچی، بربری (burberry) و هرمس همکاری داشته باشد. مرلین لابرون جانسون آشپز ۲۸ ساله بریتانیایی وقتی مرلین (Merlin Labron-johnson) تنها ۲۴ سال بیشتر نداشت، اولین رستوران خودش را در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی کرد و حدود ۹ ماه بعد به‌عنوان یکی از موفق‌ترین آشپزهای بریتانیا توانست اسم و رسم خوبی پیدا کند. مرلین لابرون همکاری نزدیکی یا سازمان ملل دارد و و در اوقات فراغت خود برای بی‌خانمان‌ها و مهاجرین غذا می‌پزد. وی در فعالیت‌های اجتماعی نیز همیشه حضور دارد و در انجمن‌هایی که به دنبال تغییرات ساختاری در جامعه انگلستان هستند فعالیت می‌کند. الکس لای کارآفرین جوان ۲۹ ساله بریتانیایی الکس لای (Alex Lai) جوان انگلیسی است که در مسافرتی به آسیا با فایده‌های آلوئه‌ورا آشنا شد و به فکر افتاد تا مجموعه سیمپل آلوئه (Simple Aloe) را راه‌اندازی کند. وی در این مجموعه خط تولید نوشیدنی‌هایی که در آنها از آلوئه‌ورا استفاده شده را مدیریت می‌کند و چندین نوشیدنی سالم دیگر را نیز در زیرمجموعه محصولات سیمپل آلوئه شاهد هستیم. گفته می‌شود نوشیدنی‌هایی که شرکت سیمپل آلوئه تولید می‌کند خاصیت ضدالتهابی و پروبایوتیک دارند و به همین دلیل نیز در زمان بسیار کمی، نوشیدنی‌های سیمپل آلوئه طرفداران زیادی پیدا کرده و در بیشتر فروشگاه‌های زنجیره‌ای انگلیس و هشت کشور دنیا به‌فروش میرسد. الکس لای برای راه‌اندازی کارخانه تولید نوشیدنی‌های آلوئه‌ورا حدود ۳.۴ میلیون دلار هزینه کرد و این کارخانه در سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۲ میلیون دلار درآمد داشته است. در کنار این موارد الکس لای با مؤسسه غیرانتفاعی Drop4Drop نیز برای تأمین آب شرب در آفریقا همکاری نزدیکی دارد. شرکت سیمپل آلوئه‌ در ساخت بطری‌های این برند نیز از پلاستیک بازیافت شده استفاده می‌کند تا محصولات سیمپل آلوئه نه تنها ضرری برای بدن انسان نداشته باشد، بلکه سلامت محیط‌زیست را نیز به‌خطر نیاندازد. ایسکرا لارنس مدل ۲۸ ساله بریتانیایی ایکسرا چیزی بیشتر از ۶ میلیون نفر دنبال‌کننده در شبکه‌های اجتماعی دارد و در کنار حضور بسیار فعال در صنعت مدلینگ، در جنبش‌های اجتماعی نیز شرکتی مؤثر دارد و سفیر مؤسسه ملی اختلال غذایی (National Eating disorders Association)، است. وی در برنامه‌ TEDx نیز حضور داشت و رسانه‌های معتبری مانند سلف (SELF) و هافینگتن پست مطالب زیادی در خصوص ایکسرا لارنس منتشر کرده‌اند. تلاش‌های ایکسرا باعث شد تا بی‌.‌بی‌.‌سی وی را در فهرست یک‌صد بانوی تاثیرگذار جهان قرار دهد و وی به تازگی قرار است خط تولید پوشاک و عطرهای جدیدی را نیز راه‌اندازی کند. در حال حاضر ثروت خالص ایکسرا لارنس چیزی حدود ۲ میلیون دلار ارزش‌گذاری شده است. اینِِس ل‌بیهان طراح صنعتی ۲۸ ساله فرانسوی اینس ل‌بیهان (Ines Le Bihan)، یکی از طراحان موفق شرکت شناخته شده نیو (Nio)، است و ید طولایی در طراحی فناوری‌های پوشیدنی دارد. وی در زمینه واقعیت مجازی نیز از سابقه خوبی برخوردار است و همکاری با برند‌های معتبری مانند اچ‌.‌تی‌.سی و شیائومی را می‌توان در کارنامه اینس ل‌بیهان مشاهده کرد. اینس‌ ل‌بیهان در کنار همکاری با شرکت نیو، به‌صورت آزادکار با برندهای معتبر دیگری مانند لویی ویتون و پپسیکو نیز کار می‌کند. گیوم لگروس نقاش ۲۹ ساله فرانسوی گیوم لگروس که با نام هنری سایپه (Saype)، نیز در جوامع هنردوستان شناخته می‌شود، نقاشی‌های بسیار جالب و عجیبی انجام می‌دهد و بیشتر آثار او نیز در تعامل با محیط‌زیست در دراز مدت تجزیه می‌شوند تا هنر او ضرری به طبیعت وارد نکرده باشد. یکی از مهم‌ترین آثار گیوم لگروس را می‌توان نقاشی بسیار بزرگی ذکر کرد که مساحت حدود ۱۰ هزار متر مربع از دامنه کوهستان را پوشش داده بود. سایپه یکی از این نقاشی‌ها را به پناهندگان هدیه کرد و مدعی است به عنوان یک هنرمند وظیفه دارد تا ناملایمت‌های اجتماعی را بازتاب بدهد. آنا لوو توسعه‌دهنده اپلیکیشن ۲۸ ساله فرانسوی آنا کارمند موزه است و در حین کار متوجه شد، توجه مخاطبین جوان به موزه‌ها دائم در حال کاهش است. در نتیجه آنا لوو (Anna Lowe)، برای جذب بیشتر جوان‌ها به موزه‌ها دست به کار شد و اپلیکیشنی را با نام اسمارتیفای (Smartify) برای موزه‌ها آماده کرد. به لطف این اپلیکیشن، بازدید کننده‌ها به راحتی می‌توانند با نشانه گرفتن گوشی خود به سمت یک اثر هنری، اطلاعات مختلفی را در خصوص این اثر روی صفحه‌نمایش گوشی مشاهده کنند. اپلیکیشن اسمارتفای در حال حاضر چیزی بیشتر از نیم‌ میلیون بازدید کننده دارد و موزه‌های معتبری مانند لوور، موزه ملی آمستردام و گالری ملی لندن با آنا لوو برای استفاده از اپلیکیشن اسمارتیفای همکاری دارند. آندره مونگیا طراح ۳۰ ساله ایتالیایی آندره مونگیا (Andrea Mongia) طراحی‌های زیبایی را برای مجله‌های معتبری مانند نیویورکر، نیویورک‌ تایمز، گاردین، اکونومیست انجام داده است. طراحی‌های آندره مونگیا در کتاب‌های مختلفی نیز استفاده شده و نمایشگاه‌هایی نیز از آثار این طراح ایتالیایی در آمریکا و ایتالیا برگزار شده است. وی یکی در انجمن‌های هنری جهانی نیز عضو فعالی شناخته می‌شود و با توجه به اینکه در جوانی به چنین دستاوردهایی رسیده است بدون شک در آینده نیز بیشتر از آندره مونگیا خواهیم شنید. والری پالمریو طراح اسپانیایی ۲۹ ساله والری (Valeria Palmeiro)، درواقع یک نقاش و عکاس اسپانیای بسیار بااستعداد است که تاکنون با برندهای معتبری مانند شنل، پرادا، دسیگوال، پوما و چندین نام تجاری معتبر دیگر همکاری داشته است. آثار هنری او در نمایشگاه‌های پاریس، کوئینزلند، بروکسل، لیسبون و بارسلونا نیز به نمایش گذاشته شده و قبل از اینکه به سن ۳۰ سالگی برسد توانسته است خودش را به‌عنوان یکی از هنرمندان برجسته اروپایی در سطح دنیا معرفی کند. والری پالمریو در سال گذشته میلادی اولین کتاب خودش با نام «بی‌چهره» (Faceless)، را نیز منتشر کرده است. جوآنا پیکل‌باور طراحی ۲۹ ساله اتریشی جوآنا (Johanna Pichlbauer)، تحصیلات خود را در رشته طراحی صنعتی و مهندسی به پایان رساند و به لطف همین تحصیلات بود که توانست هنر و صنعت را در کنار هم قرار دهد و آثار هنری جدید و نوآورانه‌ای خلق کند. آثاری که جوآنا خلق کرده است هفته‌های پیاپی در بزرگترین گالری‌های اروپا به نمایش گذاشته می‌شوند و این هنرمند اتریشی در حال حاضر پروژه‌های هنری بزرگی برای شهرهای نورنبرگ و وین در دست دارد. فرانسیس دِفیته و بریاک لسکیور آشپزهای بااستعداد ۲۹ ساله فرانسوی غذا خوردن در سر کار با خوردن غذا در منزل فرق می‌کند و در بیشتر مواقع شرایط خوبی برای گرم‌کردن غذا وجود ندارد، غذاهای حاضری بیرون هم چنگی به‌دل نمی‌زنند و انصافاً باید گفت غذا خوردن در محل کار دردسرهای خاص خودش را دارد. در همین راستا فرانسیس دفیته و بریاک لسکیور (François de Fitte and Briac Lescure)، با راه‌اندازی مجموعه‌غذاخوری پاپ‌چِف (Popchef) خوراکی‌های بسیار خوشمزه‌ای را برای افراد شاغل درست کردند. این غذاها به‌اندازه‌ای خوشمزه بود که که در عرض مدت کمی، طرفداران بسیار زیادی در میان افراد شاغل پاریس پیدا کرد. این جوان‌های پاریسی برای راه‌‌اندازی مجموعه غذایی خود و سرویس‌رسانی به مشتریان چیزی حدود ۴.۵ میلیون دلار سرمایه جمع‌کردند و در سال ۲۰۱۸ مبلغ ۱.۳ میلیون دلار سود بدست آوردند. جالب است بدانید این جوان‌های بااستعداد در سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۸ هزار غذا را در اختیار مشتریان قرار دادند که چنین آماری در نوع خود برای یک مجموعه غذایی بسیار جالب به نظر می‌رسد. جیووانی راسترلی کارآفرین ۲۸ ساله مجموعه غذایی اِدیت   این جوان ایتالیایی مجموعه غذایی اِدیت (EDIT) را راه‌اندازی کرده است و با یک مجموعه چندکاربره طرف هستیم که کافه، نانوایی، رستوران و قسمت‌های دیگری که تمامی آنها به خوراکی‌های خوشمزه مربوط می‌شوند را شامل می‌شود. تاکنون شخصیت‌ها و موسسه‌های مهمی از این مجموعه تعریف و تمجید‌های زیادی داشته‌اند و راه‌اندازی آن چیزی حدود ۶ میلیون دلار هزینه در بر داشته و در سال ۲۰۱۸ این مجموعه تازه‌کار، ۴ میلیون دلار سودآوری به دنبال داشت. جیوانی راسترلی (Giovanni Rastrelli) از سن ۲۶ سالگی سکان این مجموعه را در دست گرفت و در حال حاضر حدود ۷۰ نفر زیر دست او کار می‌کنند. جیاکومو روِرو هنرمند و بالرین ۲۱ ساله ایتالیایی  جیاکومو (Giacomo Rovero)، ۱۳ سال بیشتر نداشت که جایزه بزرگ نوجوانان مسابقات فرمول‌وان آمریکا را از آن خود کرد. وی سپس به تمرین باله روی آورد و در مدرسه باله سلطنتی انگلستان مشغول به آموزش شد. جیاکومو رورو به تلاش خود در تمرین باله ادامه داد تا اینکه درنهایت برای فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۸ به‌عضو رسمی تیم باله سلطنتی تبدیل شد. کلمنز اشرامل آشپز ۲۸ ساله اتریشی در یکی از نواحی خوش آب و هوای کوهپایه‌های آلپ در رستورانی با نام RAU وجود دارد و این رستوران به پخت غذاهای بسیار خوشمزه معروف است. رستوران RAU محبوبیت خود را مدیون کلمنز اشرامل (Klemens Schraml) است و این آشپز جوان اتریشی حتی نظر مشکل‌پسند‌ترین منتقدین صنعت رستوران‌داری را جلب کرده است. غذاهایی که اشرامل می‌پزد نه‌تنها طعم بسیار خوبی دارند بلکه این غذاها رایحه خوبی نیز دارند و این موارد باعث شده تا مشتریان از فاصله‌های دور برای امتحان دستپخت کلمنز اشرامل به رستورانی که در آن کار می‌کند بیایند. کاتیا سیب نقاش ۲۹ ساله آلمانی کاتیا سیب (Katja Seib)، در نقاشی‌هایش زندگی جاری را با سبک سورئالیسم ترکیب می‌کند تا با آثار برجسته‌ای طرف باشیم که در تمامی دنیا طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. کاتیا آثار خودش را در نمایشگاه‌های مختلفی در سرتاسر اروپا برگزار کرده و منقدین هنری بر این باور هستند هنر کاتیا از سن و سالی که دارد بیشتر نشان می‌دهد و نقاشی‌های او همانند تابلوهای برجسته نقاش‌های کهنه‌کار در نظرها جلوه می‌کند. مارین سِر کارآفرین ۲۷ ساله فرانسوی مارین، (Marine Serre) برند پوشاک خودش را در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی کرد و در همان سال نیز توانست جایزه معتبر ال.‌وی‌.‌ام.‌اچ را از آن خود کند. هم‌اکنون پوشاک برند مارین سر در معتبرترین فروشگاه‌های لباس دنیا به فروش می‌رسد و مجله‌های مد معروفی مانند وُوگ آمریکا و انگلستان در کنار نیویورک تایمز، مطالب مختلفی را در برای تعریف و تمجدید از پوشاک برند مارین سر منتشر کرده‌اند. کندال جنر، کیت بلانشت دوپا لیپا و لرد را می‌توان از مشتریان پر و پاقرص برند مارین سر نام برد. آمر سینگ مالک ۲۹ ساله گالری آمر آمر سینگ از آن دسته هنردوستان جوانی است که مدعی هستند نابرابری‌های زیادی در حق بانوان هنرمند انجام شده و آثار هنرمندان زن کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. در نتیجه گالری آمر را راه‌اندازی کرده است و این گالری به فروش آثار هنرمندان زن معاصر توجه بیشتری دارد. در همین راستا آثاری از هنرمندان جوانی مانند گوریلا گیرلز (Guerrilla Girls)، رنه کاکس (Renee Cox) و هلن فرانکن‌تالر (Helen Frankenthaler) به چشم می‌خورد. این گالری اخیراً قسمت آنلاین جدیدی را نیز را‌ه‌اندازی کرده تا هنرمندان زن نوظهور را جذب کند. جالب است بدانید گالری آمر در سال ۲۰۱۸ چیزی بیشتر از ۳ میلیون دلار درآمد داشته است. آسیا وارستا و کیت زوباریوا کارآفرین‌های ۲۸ و ۲۹ ساله آمریکایی و اوکراینی این دو جوان خلاق برندی با نام اسلیپر (Sleeper)، را راه‌اندازی کرده‌اند و در این برند لباس‌خواب های راحتی می‌فروشند. برند اسلیپر به‌رغم اینکه یک برند کاملاً نوپا و تازه است باز هم عملکرد خوبی در بازار داشته و در کنار مشتریان جهانی توانسته است نظر سلبریتی‌های مهمی مانند امیلی راتایوفسکی، لیندرا مدین، کوهن و داکوتا فانینگ را به خود جلب کند. جالب است بدانید برند اسلیپر در سال ۲۰۱۸ حدود ۱.۸ میلیون دلار درآمد داشته است. هانا رز توماس هنرمند ۲۷ ساله بریتانیایی هانا رز توماس از آن دسته هنرمندان متعهدی است که توجه ویژه‌ای به پناهندگان دارد و در نقاشی‌هایش سعی می‌کند تا توان و قدرت زنان آواره را به تصویر بکشد. زنان پناهنده سوری، زنان ایزدی که از چنگ داعش گریخته بودند و زنان و کودکان مسلمان میانمار سوژه‌های اصلی نقاشی‌های هانا رز توماس را تشکیل می‌دهند. نقاشی‌های این هنرمند بریتانیایی تاکنون در موزه کاخ باکینگهام، مجلس انگلستان و چندین مرکز بزرگ دیگر به نمایش گذاشته شده و قرار است در‌‌ آینده‌ای نزدیک نقاشی‌های این هنرمند متعهد در مرکز سازمان ملل نیز قرار بگیرد. جانی بِرت و جو کندی هنردوستان ۲۹ ساله بریتانیایی جانی برت و جو کندی دوستان دوران کودکی یکدگیر هستند و در بزرگسالی نیز یکدیگر را تنها نگذاشته‌اند و علاقه آنها به هنر باعث شد تا مجموعه‌ای با نام یونایت لندن را راه‌اندازی کنند. یونایت لندن، با تمرکز به فعالیت در دنیای دیجیتال برای هنردوستان و هنرمندان ایجاد شده است و موسسین این پروژه به دنبال آن هستند تا پا را از هنرهای رایج و سنتی فراتر بگذارند و هنر مدرن را بیشتر از چیزی که هست، در معرض مخاطبین قرار دهند. جالب است بدانید مجموعه یونایتد لندن در سال ۲۰۱۸ چیزی حدود ۹ میلیون دلار درآمد داشته است. فرانچسکا ولیچو هنرمند و بالرین ۲۰ ساله رومانیایی با یکی از رقصنده‌های تراز اول باله ملی بریتانیا طرف هستیم که به‌رغم سن و سال بسیار کمی که دارد تاکنون در صحنه‌های باله درخشش زیادی داشته است. فرانچسکا ولیچو (Francesca Velicu)، در سال ۲۰۱۷ یکی از معتبرترین جوایز باله را از آن خود کرد و توانست نام خود را بیشتر بر سر زبان‌ها بیاندازد. فرانچسکا تاکنون نقش‌های مختلفی را در صحنه‌های جهانی باله بر عهده گرفته است و با توجه به سن و سال کمی که دارد، بدون شک در آینده نیز بیشتر از او خواهیم شنید. کونا واکِر کارآفرین ۲۶ ساله بریتانیایی کونا (Conna Walker) زمانی که تنها ۱۷ سال داشت مبلغ ۳۸۳۰ دلار از پدرش قرض گرفت و همین مبلغ را به کار و کاسبی زد. جالب است بدانید کار و تجارت کونا واکر حسابی گرفت و توانست برند پوشاک هاوس آف سی‌.بی (House Of CB) را راه‌اندازی کند. این برند به ساخت پوشاک تنگ و چسبان زنانه معروف است و محصولات آن در بیشتر از ۴۰ مکان مختلف به‌فروش می‌رسد. برند هاوس آف سی‌.‌بی چیزی حدود ۲.۵ میلیون نفر دنبال‌کننده در شبکه‌های اجتماعی دارد و در سال ۲۰۱۸ این برند توانست مبلغ گزاف ۱۵ میلیون دلار درآمد داشته باشد. کونا واکر به‌عنوان مؤسس و مدیر این برند مدعی است برنامه‌های بیشتری برای حضور بانوان در این برند دارد و تا جایی که امکان دارد به این فکر است تا دست بانوان خوش‌فکر را در دست هم بگذارد تا در کنار برند هاوس آف سی.‌بی موفقیت‌های بیشتری کسب کنند. ایسی وود طراح ۲۶ ساله بریتانیایی ایسی (Issy Wood) نقاشی‌هایی با سبک فیگوراتیو می‌کشد و آثار او در مجامع جهانی بازخوردهای بسیار مثبتی دریافت کرده‌اند. در نتیجه ایسی وود تاکنون موفق به برگزاری نمایشگاه در مسکو، برلین و میامی شده است. ایسی وود در کنار نقاشی، دستی در نویسندگی نیز دارد و ۲ کتاب نیز با نام او به چاپ رسیده است. این هنرمند جوان و خوش‌آتیه نقاشی‌هایش را با قیمت ۱۸۰۰ تا ۴۵۰۰۰ دلار به فروش می‌رساند. ژیوِن ژانگ کارآفرین ۲۶ ساله چینی همان‌گونه که از نام ژیون پیداست اهل چین است، اما از آنجایی که تمام فعالیت تجاری او در انگلستان انجام می‌شود، او را در فهرست چهره‌های موفق اروپایی قرار دادیم. ژیون ژانگ در سال ۲۰۱۶ برند فور آرتز سِیک (For Art’s sake)، را راه‌اندازی کرد. این برند به ساخت و تولید عینک‌های آفتابی مشغول است و محصولاتی که تولید می‌کند به اندازه‌ای جذابیت دارد که شصیت‌های مهمی مانند بیانسه و اوا چن ( مدیر اجرایی شرکت ترند میکرو) به مشتریان پر و پاقرص عینک‌های آفتابی فور‌ آرتز سیک تبدیل شده‌اند. عینک‌های این برند در بیشتر از ۶۰۰ فروشگاه در ۴۵ کشور دنیا به‌فروش می‌رسد و با عینک‌های دست‌سازی طرف هستیم که هر کدام از آنها چیزی حدود ۲۰۰ دلار قیمت دارد. از آنجایی که کارآفرینی و موفقیت منحصر به هیچ مرز و بومی نیست و در ایران خودمان هم جوان‌های موفق زیادی را سراغ داریم که در عرض یک شب راه صدسال را طی کرده‌اند. در پایان پیشنهاد میکنیم در قسمت نظرات برای ما از این جوان‌های پرتلاش و داستان موفقیت آنها بگویید. ]]> عمومی Wed, 06 Mar 2019 04:04:42 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/155363/ برای ثبت حقیقت به دنیا آمدم!/جایگاه کاوه گلستان در فتوژورنالیسم http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154760/ به گزارش ستاره ها به نقل از ایسنا، نشست بررسی جایگاه کاوه گلستان در فتوژورنالیسم و عکاسی مستند اجتماعی، همزمان با چاپ چهارم کتاب «بودن با دوربین» به قلم حبیبه جعفریان درباره زندگی، آثار و مرگ کاوه گلستان، عصر روز پنجشنبه (۹ اسفند ماه) در ساعت ۱۶ در مرکز نبشی برگزار می‌شود. هنگامه گلستان (عکاس اجتماعی و همسر زنده‌یاد کاوه گلستان) و هوشنگ گلمکانی (منتقد) در این نشست حضور دارند. کاوه گلستان یکی از تأثیرگذارترین عکاسان ایران در حوزه‌ی مستند اجتماعی بوده است. او قبل از انقلاب با مجموعه عکس‌های «شهر نو»، «کارگران» و «مجنون» خود را در عکاسی مستند اجتماعی ثابت کرد و در دوران انقلاب و روزهای جنگ تحمیلی، با ثبت عکس‌هایی متفاوت از مهم‌ترین اتفاقات و رویدادهای کشور، نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت. گلستان خودش را اینگونه روایت کرد که «من کاوه هستم. کاوه گلستان. عکاس نه بالا و نه پایین. فقط برای ثبت حقیقت به دنیا آمده‌ام.» او درباره عکس‌هایش نیز گفته بود: «می‌خواهم صحنه‌هایی را به تو نشان دهم که مثل سیلی به صورتت بخورد و امنیت تو را خدشه‌دار کند و به خطر بیندازد. می‌توانی نگاه نکنی، می‌توانی خاموش کنی، می‌توانی هویت خود را پنهان کنی، مثل قاتل‌ها، اما نمی‌توانی جلوی حقیقت را بگیری، هیچ‌کس نمی‌تواند.» کاوه گلستان ۱۳ فروردین ماه ۱۳۸۲ هنگام انجام مأموریت تصویربرداری در منطقه‌ای که خط مقدم جنگ بود، در ۱۳۰ کیلومتری کرکوک در منطقه سلیمانیه در کشور عراق و بر اثر انفجار مین کشته شد.   ]]> هنری Mon, 25 Feb 2019 10:07:46 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154760/ وقتی آباده گوی سبقت را از ملایر می‌رباید... http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154360/ به گزارش ستاره ها به نقل از ایسنا، در حال حاضر ۴ هزار کارگاه منبت‌کاری با اشتغالزایی مستقیم برای ۸ هزار نفر و اشتغالزایی غیرمستقیم برای ۲۰ هزار نفر درسطح این شهرستان مشغول فعالیت هستند. انجمن مبل و منبت ملایر از سال ها قبل فعالیت خود را آغاز کرده و پس از ثبت ملی این هنر – صنعت، آورده مالی آن در پی برگزاری جشنواره های ملی مبل منبت و حضور گردشگرانی از اقصی نقاط کشور، برای شهرستان و استان قابل توجه بوده است. اما اخیراً با ثبت جهانی "‌منبت آباده" دل نگرانی در بین منبت‌کاران ملایری ایجاد شده که مبادا روند ثبت جهانی منبت ملایر با آن همه پیشینه تاریخی و حجم تولیدات تحت الشعاع قرار بگیرد و حقی از این شهرستان ضایع شود. حق ثبت جهانی منبت ملایر محفوظ است سخنگوی کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه ثبت جهانی منبت آباده منافاتی با ثبت جهانی مبل منبت ملایر ندارد، گفت: طی مراجعات فراوان به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و برگزاری جلسات متعدد با مسئولین مربوطه متوجه شدم در این مسیر هیچ حقی از ملایر ضایع نمی شود. حجت الاسلام و المسلمین احد آزادیخواه در گفت و گو با ایسنا، با تأکید بر اینکه امکان ثبت جهانی مبل منبت ملایر همچنان پابرجاست، افزود: دلیل اینکه منبت آباده زودتر از ملایر ثبت جهانی شد، این است که این متأثر از فراهم بودن زمینه های لازم در این شهر است. وی با اشاره به اینکه در حوزه منبت، آباده، نمادها، نشانه ها، تنوع کاری، مبمان شهری و مشارکت و فعالیت زنان در این حوزه به شدت مشهود است، بیان کرد: متأسفانه با وجود تذکرات فراوان ما به مسئولین ملایر هنوز زمینه و فضاسازی شهری در حوزه معرفی منبت ملایر برای ثبت جهانی فراهم نشده است، اما نمایندگان ملایر مجدانه پیگیر تحقق این امر در سطح جهانی هستند و باید زمینه های لازم را فراهم کنیم. سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر اینکه این حق برای ملایر محفوظ است، تصریح کرد: منبت آباده بیشتر روی منبت ریز نقش متمرکز شده و کاملاً از بحث مبل منبت ملایر مجزاست، در ملایر ۹۹ درصد حوزه کاری منبت‌کاران روی مبل متمرکز شده و یک درصد آن روی منبت های ریزنقش است. آزادیخواه این موضوع را یکی از ایرادات کاری منبت ملایر دانست و اظهارکرد: ایجاد تنوع در منبتکاری و محصولات تولیدی، مشارکت زنان در این هنر- صنعت، فضاسازی شهری و نصب المان‌ها و نمادها متناسب با شهر جهانی منبت باید در دستور کار فرمانداری، شهرداری، شواری شهر و میراث فرهنگی ملایر قرار بگیرید. وی با اشاره به سفر اخیر معاون اول رئیس جمهور به ملایر، افزود: تقاضای اصلی ما از دکتر جهانگیری، ثبت جهانی منبت ملایر بود و وی با بازدید از شهرک مبلمان حاجی آباد به دکتر پویا محمودیان معاون سازمان میراث فرهنگی دستورات لازم را در این خصوص داد و خوشبختانه زمینه برای ثبت جهانی منبت ملایر فراهم است. نواقص کاری حوزه منبت ملایر باید رفع شود نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی و دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه ثبت جهانی مبل منبت ملایر همچنان در دستور کار قرار دارد و ربطی به ثبت جهانی منبت آباده ندارد، گفت: با سفر چند روز پیش دکتر پویا محمودیان معاون سازمان میراث فرهنگی به ملایر و بازدید از توانمندی های این حوزه مقدمات کار فراهم شد. محمد کاظمی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه منبت آباده روی منبت سنتی و منتب‌کاری روی قطعات کوچک و عمدتاً ریز نقش است، اظهار کرد: منبت ملایر روی مبل انجام می شود و این، دو مقوله کاملاً جداست. وی با اشاره به اینکه نمایندگان ملایر به شدت پیگیر تأیید مقدمات کار هستند و سازمان میراث فرهنگی هم در این راستا ورود جدی داشته است، ادامه داد: البته در این زمینه ایراداتی به کار منبت ملایر گرفتند که باید سریع تر رفع شد. نماینده مردم ملایر در مجلس تصریح کرد: ورود زنان به این بحث، ایجاد وجهه و شاکله شهری متناسب با شهر جهانی منبت و اینکه مشهودات شهری ما باید حکایت از ثبت جهانی این هنر- صنعت داشته باشد باید توسط متولیان امر در ملایر پیگری و احصا شود. کاظمی از شهرداری و میراث فرهنگی خواست برای رفع نواقض موجود وارد عمل شوند تا به زودی شاهد ثبت جهانی منبت ملایر باشیم. فعالیت حرفه ای ۱۵ زن منبت‌کار در ملایر در ادامه رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر با تأکید بر اینکه ثبت جهانی منبت آباده صدمه و لطمه ای به ثبت جهانی منبت ملایر نمی زند و این دو موضوع کاملاً مجزاست، گفت: منبت آباده با حجم کم و با تعداد کارگاه های کوچک و محدود، بیشتر روی منبت سوزنی و منبتکاری ظریف متمرکز شده است. ابراهیم جلیلی در گفت و گو با ایسنا، خاطرنشان کرد: منبت ملایر با حجم تولیدات و مبادلات تجاری عظیم روی مبل منبت که عمدتاً گل درشت و روی مبل نقش زده می شود، تمرکز دارد. وی افزود: البته ما منبت‌کاری هایی هم روی محراب، قاب آئینه، تابلو، ظروف غذاخوری، درهای چوبی، دسته چاقو، میز پذیرایی، میز ناهارخوری و آباژور هم داریم. جلیلی با تأکید بر اینکه روند ثبت جهانی منبت ملایر روال عادی خود را طی می کند و گزارش کارشناسی مربوطه تهیه شده و نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی طی ملاقات هایی با مسئولین سازمان میراث فرهنگی پیگیر تحقق این امر هستند، افزود: پیرو این پیگیری ها اخیراً میزبان دکتر محمودیان، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی بودیم. وی یادآورشد: درپی این سفر مقرر شد شهرداری نسبت به نصب المان متناسب با مبل منبت، ایجاد حال و هوا و فضاسازی لازم متناسب با شهر جهانی منبت در ملایر و نامگذاری یکی از خایابان ها به نام "منبت" اقدام کند. رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر خاطرنشان کرد: ساماندهی خانه صنایع دستی و ورود زنان به این حرفه در دستور کار این اداره قرار دارد. جلیلی افزود: چون منبت ملایر بیشتر روی مبلمان به عنوان یک کار سنگین و مردانه است، بنابراین ما برای مشارکت زنان نسبت به برگزاری مراحل مقدماتی و تکمیلی آموزش منبت سوزنی با حضور اساتید برجسته کشوری اقدام کردیم. وی با اشاره به صرف ۱۵ میلیون تومان برای آموزش ۲۲ نفر، اظهار کرد: درحال حاضر ۱۵ نفر از بانوان هنرمند ملایر به صورت حرفه ای در زمینه منبت سوزنی فعالیت می کنند. ]]> عمومی Tue, 19 Feb 2019 06:45:41 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/154360/ نقاشی‌های هیتلر خریداری نداشت http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/153838/ به گزارش ستاره ها به نقل از ایرنا: پنج نقاشی منتسب به آدولف هیتلر رهبر آلمان نازی که در نورنبرگ به فروش گذاشته شد، نتوانست مشتریانی برای خرید جذب کند. قیمت پیشنهادی بالا برای این نقاشی‌ها (از21 هزار تا 50 هزار دلار) و شک و شبهات در مورد واقعی بودن این آثار هنری، مشتریان را فراری داد. حراجی "ویدلر" در نورنبرگ آلمان به دلیل فروش نرفتن این تابلوها اشاره‌ای نکرد، اما از به حراج گذاشتن این آثار در فرصتی دیگر خبر داد. فروش این آثار منتسب به هیتلر، مردم آلمان را از آن جهت خشمگین کرد که هنوز مجموعه‌‌دارانی هستند که تمایل دارند پول‌‌های هنگفت برای آثار مربوط به گذشته نازی این کشور پرداخت کنند. امروز نمایش عمومی نماد نازی‌ها در آلمان، غیرقانونی است اما استثنائاتی در این زمینه وجود دارد که به‌عنوان مثال می‌توان به مقوله‌های آموزشی یا تاریخی اشاره کرد، به همین دلیل این نماد در کاتالوگ حراجی نیز حذف شده بود. نورنبرگ، شهری در آلمان است که جنایتکاران جنگی نازی در سال 1945 در آنجا محاکمه شدند. چند روز پیش از به حراج گذاشته شدن آثار منتسب به هیتلر، حراجی ویدلر 26 اثر هنری از63 اثری که امضای هیتلر بر آنها بود را به ظن جعلی بودن از حراج و کتابچه راهنمای خود حذف کرد. به گفته "آنتجی گابریل گورسولک" سخنگوی بخش قضایی نورنبرگ – فورت، تحقیقات در مورد اشخاصی که ممکن است اسنادی را جعل کرده و درصدد کلاهبرداری برآمده باشند، آغاز شده است. "استفان کلینگن" و "کریستین فورمایستر" از انستیتو مرکزی تاریخ هنر در مونیخ نگرانی مردم در مورد این حراجی را به‌حق دانستند و گفتند: اقلامی که در گذشته، تابو بوده است، اکنون نمود می‌یابد و مجموعه‌دارانی هستند که برای خرید آن، سر و دست می‌شکنند. این دو در عین حال یادآور شدند که حراجی‌هایی از این دست، باید به‌رغم انتقادهای گسترده در این زمینه، به کار خود ادامه دهند. هیتلر به اصطلاح هنرمندی الهام‌بخش بود، اما آکادمی هنرهای زیبای وین، دو بار دست رد به سینه وی زد. وی قبل از ثبت‌نام در ارتش آلمان پیش از جنگ جهانی اول، از طریق فروش نقاشی‌هایش هزینه‌های زندگی خود و همسرش را تامین می‌کرد. گفته می‌شود که هیتلر حدود دو هزار تصویر را نقاشی کرده است، هرچند که کارشناسان کیفیت این نقاشی‌ها را معمولی اعلام کرده‌اند. حراجی ویدلر در سال‌های اخیر، تعدادی از نقاشی‌های منتسب به هیتلر را به فروش رسانده است که گران‌ترین آن در سال 2014 به قیمت 147 هزار دلار به فروش رفت. ]]> عمومی Sun, 10 Feb 2019 11:50:56 GMT http://www.setarehnews.ir/fa/doc/news/153838/